Televerzum

A Netflix decemberi kínálata

Lesz mit nézni

2019. november 23. - lewiee

A Netflix az év utolsó hónapjában is közzétett egy YouTube-videót, amiben gyorsan összefoglalja a havi line-upját. A legnagyobb címek talán a You és a Lost in Space, de akad még bőven miből válogatni.

Megszűnik a magyar Playboy

Illetve több férfimagazin is

A több más magazin mellett a magyarországi Playboy-t is kiadó Marquard Media Group bejelentette jövő évtől elkezdett piaci stratégiájának gerincét alkotó elképzelést, mely szerint 2020-tól alapvetően két fő tematika közé szervezik kiadványaikat. Ez a két témakör a "shopping & stílus", illetve a "család & egészség", előbbi alatt a Joy, az InStyle, a ShoppieGo, utóbbi alatt pedig az Éva, az Apa, a Gyereklélek, illetve a Family jelenik majd meg, az elmondottak szerint pedig különös hangsúlyt kapnak az utóbb említett, itthoni fejlesztésű brandek. Óhidi Zsuzsanna, a cég ügyvezető igazgatója szerint ezeket a brandeket külföldön is megpróbálják majd bevezetni, illetve sikeres német és lengyel márkaneveket akarnak Magyarországra behozni.

iy5ktkqturbxy8zotk0nmzhzjnlntdkogm1yjviymu2zdjiodjiyzk0zc5qcgvnkpudagjnc7jnbpetbc0dim0bwg.jpg

“Míg a médiaipar üzleti modelljei radikálisan megváltoztak, a megbízható, hiteles tartalmak és márkák fontossága és ereje soha nem volt nyilvánvalóbb és kritikusabb a tranzakciós modellek kiépítése során. Portfóliónk tematikus fókuszálása természetes evolúció, amely szervesen kapcsolódik a társadalmi tendenciákhoz."

- mondta Bijan Khezri, a médiacsoport vezérigazgatója és résztulajdonosa a változásról. Hozzátette, hogy a digitális jelenlét erősítése is elsődleges szemponttá válik a márkák 2020-ban kezdődő újraszervezésénél.

A Marquard érdekeltségei közé tartozik még az Exclusive, a Men's Health és a Playboy is, három férfiakat megcélzó termék, amely a két kiemelt tematikán kívül esik, így ezek a márkák az új szervezésben már nem kaptak helyet. A megszűnő magazinok közül minden bizonnyal a Playboy a legismertebb és legnagyobb múltú, az erős nemzetközi férfi-brand, ami már a rendszerváltás óta nagyobb presztízsű kiadványnak számít, erotikus jellegű és férfiaknak szóló lifestyle-cikkekkel. Főszerkesztője a megszűnés bejelentésekor Bus István, aki úgy nyilatkozott, hogy a férfi szerepek változása is hatással van a hasonló jellegű magazinok átalakulására a XXI. században.

„Amióta James Bond sírva fakadt a mozivásznon, tudhatjuk, hogy a férfi szerepek és identitás alapvetően átalakult. Egy férfiről már nemcsak a karrierje, az autója, az órája vagy épp a telefonja ad képet, de az is, hogy milyen társ, milyen apa, hogy érzékeny-e a társadalmi ügyek iránt, és ha kell, hajlandó-e kiállni a gyengébbekért. A férfiak is aktív szereplőkké válnak a család mindennapi életében, hiszen részt akarnak venni a gyermekeik nevelésében, sőt ki nem hagynák ezt a kalandot. Mi a jövőben rájuk koncentrálunk, emiatt az új és határozott fókusz miatt engedtük el a kiadó egyéb, férfiaknak szóló márkáit mint a Playboy és a Men’s Health.”

- mondta Bus, arra utalva, hogy amíg a férfimagazinok piaca beszűkült, addig az általános életmódmagazinok már sokkal inkább a férfiakat is megcélozzák, nem csupán a nőket.

Salvini egy órás interjút adott pop-corn evés közben

Jókedvűen nézte, ahogy ellenfelei szidják

Ez a kis színes hírek helye, az olyanoké, mint mikor bébioroszlán születik az állatkertben, vagy felavatnak egy emléktáblát valahol Budapesten. Ilyesmik közé tartozik az is, hogy a Lega vezetője, Olaszország volt belügyminisztere és miniszterelnök-helyettese a Rete 4 nevű televíziós csatornán futó Fuori dal coro magazinműsorban adott egy óra hosszú interjút popcorn-evés közben.

https_media_tvblog_it_4_45e_fuori3.jpg

A rendhagyó beszélgetős műsor helyszíne egy moziterem díszlete volt, amelyben a nézőtéren foglalt helyet a közönség, közvetlenül a mozivászon előtt pedig Matteo Salvini, és az őt kikérdező műsorvezető ültek. Több témát is feszegettek, a műsor formátuma alapvetően arra épült, hogy levetítenek Salvini ellenfeleitől nyilatkozatokat és kritikákat, amikre ő egyenként reagál és kifejti saját véleményét. Az ex-miniszter az ölében közben végig egy doboz pattogatott kukoricát tartott, amit az adás végig elfogyasztott.

Itt az új magyar thrillersorozat, a Mellékhatás első előzetese

"Anya csak egy van"

A Mellékhatás az az RTL-es drámasorozat, amit már nagyon-nagyon régen bejelentettek, és folyamatosan tologatták odébb és odébb a premierjét, hát most végre talán adásba is kerül. Ez lesz az RTL második próbálkozása az inkább dráma, mint komédia műfajához sorolható heti magyar sorozat formátumával, az idei év elején csúnya kudarcot vallott Alvilág után. Fontos visszajelzés lehet a tévécsatorna számára, hogy az emberek nézik-e vagy sem, kiderülhet, hogy érdemes-e még ezzel a műfajjal kísérletezni, vagy egyelőre maradjanak a biztosabb lábakon álló mikisfalunk-stílusnál.

A béranyaságról szóló thrillersorozat első, elég hosszú előzetese most érkezett meg, a premiert pedig jövőre tervezik:

Jól kezdett a Disney+ Star Wars-sorozata, de a trón még mindig a Stranger Things-é

A második helyen például a Titans áll

A Parrot Analytics nevű fogyasztási szokásokat kutató research-cég által készített kimutatások szerint a Disney+ saját gyártásainak első húzócíme, a The Mandalorian - amely az első élőszereplős Star Wars-sorozat - elképesztően jól teljesített a felkerülése utáni első hétben. Több, mint 40 millióan akarták megnézni, az első négy napot figyelembe véve pedig bőven lenyomta az idei évad legnézettebb streaming saját gyártásait: a Netflix Umbrella Academy, The Dark Crystal: Age of Resistance, és az Amazon Prime Video Good Omens című sorozatait is.

960x0.jpg

Ugyanakkor ezzel messze nem trónfosztó all-time mércén az új sci-fi-sláger, a Stranger Things és a Titans első négy napos teljesítményét így sem múlja felül. Szintén nem a legnézettebb Disney+ sorozat ebben az időszakban, a nem saját gyártásban készült SpongyaBob Kockanadrág, a Saturday Night Live, a Rick és Morty és a Trónok harca is nagyobb ún. demand expression-rátát értek el a platform indulása óta.

Tovább

Sci-fi-komédia érkezik januárban az HBO-ra

Doktor House az űrbe megy

Veep készítőivel promózzák a janurárban érkező, űrhajón játszódó vígjtéksorozatot, az Avenue 5-ot, amely a most kiadott rövid teaser alapján ígéretesnek tűnik. Az HBO okkal pótolja a vígjátékait, mivel a Veep mellett a Silicon Valley is kifut idén, így szükség lesz erős utánpótlásra. A főszerepben Hugh Laurie látható, illetve amúgy utóbbi sorozatból Zach Woods is visszatér majd itt.

Már biztos, hogy lesz második évada A Gyűrük Ura-sorozatnak

A fantasy-szériának még az első évada is csak előkészületek alatt áll

Az Amazon készíti majd el a J. R. R. Tolkien művéből készülő sorozatot, amely A Gyűrű Szövetségének előzményeit fogja körbejárni. Több színész, köztük Markella Kavenagh, Will Poulter és Joseph Mawle is biztosan szerepet kapnak már a szériában, amelyet Új-Zélandon forgatnak majd.

skynews-lord-of-the-rings-fellowship-of-the-ring_4778216.jpg

Még csak kezdeti stádiumban van ugyan a projekt, forgatásoknak a híre is alig reppent csak fel, az Amazon egy ekkora sikerű fantasy-franchise-ból készülő sorozat sikerét úgy tűnik, biztosra veszi: most berendelt hozzá az első mellé egy második évadot is. A sorozatnak komoly esélye van arra, hogy a Trónok harca után új tévés fantasy-slágerré váljon.

Heteken belül újra egyesül a CBS és a Viacom

A National Amusements cégcsoportjainak összeolvadása újabb fontos médiapiaci történés

A médiapiacon - főként az utóbbi években - egy egészen nyilvánvaló tendencia látszik: a kicsiket megeszik a nagyok, és lassan csak óriásként lehet túlélni a szórakoztatóipar piacának drasztikus átalakulási folyamatait. Az elmúlt pár évben gyökeresen megváltozott minden, a Warnert felvásárolta a telekomóriás AT&T, az európai Sky a Comcast kezébe került, a Disney pedig felfalta a 20th Century Fox jelentős részét.

david-nevins.jpg

Hollywood tartalomgyártásának legnagyobb része jelenleg a Disney (Disney, Pixar, 20th Century Fox, Nation Geographic stb.), az AT&T (HBO, Warner Bros., Cartoon Network, CNN stb.), a Comcast (NBC, Universal, Peacock, Sky stb.), a Netflix, és egy ötödik szereplő, a National Amusements kezében van.

Tovább

Nem sok mindenre lehet büszke mostanában a TV2

45. heti itthoni nézettségi adatok

Előfordult idén azért, hogy a TV2 egészen megszorongatta az RTL Klubot, és önmagához képest egészen jó eredményeket mutatott fel, de az X-Faktor elindulásával és az őszi szezon kiélesedésével mostanra már végképp esélytelen résztvevőjévé vált az első helyért folyó nézettségi küzdelemnek.

Kapcsolódó kép

A Sztárban sztár leszek! az előző héthez hasonlóan a 45. (múlt előtti) héten is hatodik helyen teljesített teljes lakosságban, a Tények és a Tények Plusz megint jobb számokat hoztak a csatorna mezőnyéből. Az első két hely így is az RTL-é, az X-Faktor és a Híradó megvertek mindenkit. A kereskedelmileg fontos korcsoportnál amúgy még rosszabb a TV2 helyzete, itt a legjobb elért helye a hetedik, még a Nyerő párost és a Fókuszt is többen nézik a 18-59 évesek, mint a beöltözős tehetségkutatót.

Lapozás után számok is vannak.

Tovább

Decembertől még többen elérhetik az RTL Most+-t

A UPC/Vodafone-előfizetők is

Korábban írtunk az RTL próbálkozásáról, az RTL Most+-ról, ami a népszerű ingyenes reklámalapú streaming platformjuk előfizetéses kibővítése. Ez amúgy tökjó lépés, exklúzív tartalmak is folyamatosan kerülnek majd rá, több előnnyel is jár a klasszikus Mosttal szemben. Egyetlen nagyobb hátránya, hogy az októberi induláskor még csak a Telenoron keresztül lehetett elérni. Már akkor előrevetítették, hogy ez a jövőben változni fog, a terjeszkedést pedig most úgy tűnik, a Vodafone-UPC előfizetőkkel kezik el.

Képtalálat a következőre: „RTL Most+”

Hivatalos megerősítés szerint a szolgáltatás december 2-től válik elérhetővé felár nélkül a Vodafone-UPC előfizetői számára. Plusz szolgáltatásokként a Mosttal szemben a kizárólag Most+-on látható tartalmak mellett ott van az, hogy hét napnál tovább visszanézhetőek premier után az RTL-műsorok, illetve jóval kevesebb a reklám is. Egyelőre exklúzív tartalomként egy sorozatot lehet megtekinteni, ennek Nofilter a címe, itt írtunk róla, ugyanakkor az RTL már számos új Most+-sorozatot tartogat a későbbi hónapokra.

süti beállítások módosítása
Mobil