A több más magazin mellett a magyarországi Playboy-t is kiadó Marquard Media Group bejelentette jövő évtől elkezdett piaci stratégiájának gerincét alkotó elképzelést, mely szerint 2020-tól alapvetően két fő tematika közé szervezik kiadványaikat. Ez a két témakör a "shopping & stílus", illetve a "család & egészség", előbbi alatt a Joy, az InStyle, a ShoppieGo, utóbbi alatt pedig az Éva, az Apa, a Gyereklélek, illetve a Family jelenik majd meg, az elmondottak szerint pedig különös hangsúlyt kapnak az utóbb említett, itthoni fejlesztésű brandek. Óhidi Zsuzsanna, a cég ügyvezető igazgatója szerint ezeket a brandeket külföldön is megpróbálják majd bevezetni, illetve sikeres német és lengyel márkaneveket akarnak Magyarországra behozni.
“Míg a médiaipar üzleti modelljei radikálisan megváltoztak, a megbízható, hiteles tartalmak és márkák fontossága és ereje soha nem volt nyilvánvalóbb és kritikusabb a tranzakciós modellek kiépítése során. Portfóliónk tematikus fókuszálása természetes evolúció, amely szervesen kapcsolódik a társadalmi tendenciákhoz."
- mondta Bijan Khezri, a médiacsoport vezérigazgatója és résztulajdonosa a változásról. Hozzátette, hogy a digitális jelenlét erősítése is elsődleges szemponttá válik a márkák 2020-ban kezdődő újraszervezésénél.
A Marquard érdekeltségei közé tartozik még az Exclusive, a Men's Health és a Playboy is, három férfiakat megcélzó termék, amely a két kiemelt tematikán kívül esik, így ezek a márkák az új szervezésben már nem kaptak helyet. A megszűnő magazinok közül minden bizonnyal a Playboy a legismertebb és legnagyobb múltú, az erős nemzetközi férfi-brand, ami már a rendszerváltás óta nagyobb presztízsű kiadványnak számít, erotikus jellegű és férfiaknak szóló lifestyle-cikkekkel. Főszerkesztője a megszűnés bejelentésekor Bus István, aki úgy nyilatkozott, hogy a férfi szerepek változása is hatással van a hasonló jellegű magazinok átalakulására a XXI. században.
„Amióta James Bond sírva fakadt a mozivásznon, tudhatjuk, hogy a férfi szerepek és identitás alapvetően átalakult. Egy férfiről már nemcsak a karrierje, az autója, az órája vagy épp a telefonja ad képet, de az is, hogy milyen társ, milyen apa, hogy érzékeny-e a társadalmi ügyek iránt, és ha kell, hajlandó-e kiállni a gyengébbekért. A férfiak is aktív szereplőkké válnak a család mindennapi életében, hiszen részt akarnak venni a gyermekeik nevelésében, sőt ki nem hagynák ezt a kalandot. Mi a jövőben rájuk koncentrálunk, emiatt az új és határozott fókusz miatt engedtük el a kiadó egyéb, férfiaknak szóló márkáit mint a Playboy és a Men’s Health.”
- mondta Bus, arra utalva, hogy amíg a férfimagazinok piaca beszűkült, addig az általános életmódmagazinok már sokkal inkább a férfiakat is megcélozzák, nem csupán a nőket.