A világon napjainkban egyre erősebben konvergálódnak a tartalomfogyasztási szokások, de mai napig országonként, piaconként teljesen eltérő folyamatok és jelenségek tapasztalhatóak. A tévés tartalomfogyasztási szokások drasztikus változásait vizsgáló, háromrészes cikksorozatunk második felvonásában azt vizsgáljuk, hogy hazánkban hogyan tapasztalható a streaming szolgáltatások térhódítása, a hagyományos tévécsatornáktól való elfordulás, illetve az internetes alternatívák népszerűsödése, amely az egész világban valamilyen mértékben és formában jelen van.

Kezdjük rögtön a kötelező mondókával, hogy 2019-ben és 2020-ban tömegesen indulnak el majd a nemzetközi médiacégem streaming platformjai, amely alapjaiban változtatja majd meg a tévéipart. Hirtelen még az eddiginél is hatványozottan több sorozat szakad majd a nyakunkba, eredeti és kevésbé eredeti ötletek alapján, illetve csillagászati mértékű finanszírozással. Csak az Apple 2022-re több, mint 4 milliárd dollárt ölne saját gyártásba, amelyet az Apple TV+-on forgalmazhat, és az ő platformjuk még egy viszonylag kisebb szereplőnek tudható be. A Netflix; a Hulu és az Amazon mellett elindult a mai napon az Apple TV+, elstartol november közepén a Disney+, és jövő év májusától az HBO Max is, előtte lévő hónapban pedig az NBC-féle Peacock.
Kivétel nélkül mind kínál majd exklúzív tartalmakat, előző cikkünkben azt részleteztük, a jelenlegi magyar, hagyományos tévéhez szokott piaci szereplők és márkák mennyire képesek majd relevánsak maradni egy olyan piacon, ahol baromisok sorozatot kínál majd a nagy globális cégóriások sok-sok platformja. Erre az RTL válasza például az RTL Most és az RTL Most+, illetve akadnak olyan kisebb VOD-alkalmazások is, mint a Paramount+ vagy a Fox+. A kérdés az, hogy amíg az amerikai piacon már majdnem elhanyagolhatóvá vált a lineáris tévés piac, addig mennyire vevők a magyarok a streamingre?