Televerzum

A Sztárban sztár leszek! a dobogóról is lekerült

Magyar nézettségi adatok az előző hétre

2019. november 10. - lewiee

Képtalálat a következőre: „sztárban sztár leszek”

Az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek! is csökkent az előző héthez képest, de amíg előbbi meg tudta így is őrizni első helyét a teljes lakosságban és 18-59-ben is, addig utóbbi nem csak a második helyet vesztette el, de mindkét ranglistán hatodik lett. Többek között a Drága örökösök és a Híradó, de teljes lakosságban még a TV2-féle Tények és Tények Plusz is megverte. Szemléltetésképpen az X-Faktor 18-59-es nézettsége majdnem annyi, mint a rivális tehetségkutatóé teljes lakosságban, ami elég nagy csökkenés ahhoz képest, hogy pár hete még első helyen szerepelt.

Tovább mögött lista és számok.

Tovább

A Netflix-filmek szuperhősök helyett Scorsese-t hoznak a mozikba

Beszélgetés a Netflix filmes fejesével a filmgyártásról

A Netflix nagyon rákészül arra a piaci változásra, ami a következő hónapokban megy végbe, mivel több versenytársa is indul egyszerre az eddig monopolhelyzetben lévő szolgáltátásnak. Az új versenytársak mögött hollywoodi óriás fimgyártócégek állnak, ami pedig azt jelenti a Netflix számára, hogy pl. a Disney és a Warner tartalmai lépcsőzetesen lekerülnek a platformjukról, ami jó nagy részét teszik ki a filmes és sorozatos kontentkönyvtáruknak.
Képtalálat a következőre: „scott stuber”
Scott Stuber

Azt persze, hogy egyszer ezt meglépik majd a filmóriások a Netflixnél már tudják egy ideje, készültek is rá tudatosan, és évek óta egyre több és több saját gyártású sorozattal építgetik a saját brandjüket, hogyha eltűnnek a Marvel- és DC-filmek, akkor legyen miért maradnia az előfizetőknek, legyen valami, amit csak náluk kaphatnak meg. Az első ilyen sorozat a House of Cards volt, azóta pedig elképesztő tempóban termelte ki az újabbnál újabb, különbözőbbnél különbözőbb alkotásokat a Netflix, és az Emmy-jelölések toplistáján is az első helyért versenyeznek minden évben az HBO-val.

A streaming szolgáltatás piaci modelljéről, a mozikkal való együttműködés stratégiájáról beszélt egy órás beszélgetésben egy New Yorkban megrendezésre kerülő konferencián Scott Stuber, a Netflix filmes vezetője, és Ron Howard, aki a filmgyártásban dolgozik. Ezek mellett azt is megvitatták, hogy Stuber pontosan mi alapján ad zöld utat egy sorozat- vagy filmötletnek. A beszélgetés nagy részében Stuber mondta el véleményét, Howard inkább moderátorként funkcionált.

Tovább

Előzetest kaptak a Mintaapák

Hétfőn kezd új telenovella a TV2-n

Sírós-nevetős-apukás sorozatot ígér a TV2, ami hétfőtől minden hétköznap megy majd, és a Drága örökösökhöz hasonlóan telenovella lesz, azaz lesz egy végpontja a baromihosszú sztorinak, amit jól telenyomnak ismert magyar színészekkel.

Tovább mögött egy második promó rejtőzik.

Tovább

A Cartoon Network hangja egy fideszes újságíró volt

A gyerekcsatornák itthoni lokalizációs szokásairól

A Viacom a napokban jelentette be, hogy a Nickelodeon teljesen magyar nyelvűvé válik Magyarországon, ezzel az első olyan nemzetközi gyerektévé-branddé válik, amelynek külön magyar képsávja van. Ez azt jelenti, hogy eddig a magyar Nickelodeon képsávját Csehországban is sugározták, csupán a hangsávot változtatták meg, ami egészen bevett szokás a magyarországi gyerekcsatornák piacán. Ez azt hozza magával, hogy a promóciós anyagokban, az adás során nem lehet csak magyar nyelvű kiírás vagy felirat, hiszen a cseh nézők is azt látják. Emiatt a Nickelodeon azt a taktikát választotta eddig, hogy egyáltalán nem írt ki semmit, mindent a csatornahang mondott fel a szünetekben.
johnny.png

A Viacom mellett más nemzetközi szereplő még a gyerekcsatornás piacon az AMC, a Disney és a Warner - mindegyikük hasonló megoldásokat alkalmaz. A reklámidő idejére ugyan kettészedik az adást, de ezen kívül több országban nézik ugyanazt, így gazdaságosabb fenntartani számukra a kisebb európai piacon csatornáikat. A kezdetben csak magyarul indult AMC-féle Minimax mára már a régióban több országból is elérhető, Csehországban, Szlovákiában, Szerbiában és Romániában is, így összesen négy nyelven beszél a nálunk is látott képsáv. A nemzetközi piacra az AMC (akkor még Chello) sokkal könnyebben megtudta ezzel az olcsó húzással oldani, hogy elinduljanak több országban is, jóval olcsóbb valóban, mintha önálló csatornákat indítanának még el.

Tovább

Mészáros Lőrinc nejének tévécsatornáira egy rakás új műsor érkezett

A Life TV után az Ozone TV kap pénzt alapos megújulásra

A Life TV és az Ozone TV olyan tévécsatornák voltak eddig, amiről az ember talán hallott már valaha valahol, de azért a létezésük tényében sem száz százalékig biztos. Ezek a csatornák a kormányközeli KESMA alá tartoznak, ahová többek között az Origo, a Lokál, a Hír TV és a 888 is. Idén márciusba kerültek Mészáros Lőrinc feleségének, Mészárosné Kelemen Beatrixnek a keze alá, és most elég látványosan ömlik a pénz arra, hogy a csatornák megújuláson menjenek keresztül, és jól megrakják őket saját gyártással.
Kapcsolódó képMészárosné eredetileg az Echo TV-t vezette, de miután az megszűnt, hogy a Hír TV-vel összeolvasszák, új csatornákat kapott, a természetcsatorna Ozone-t, és az életmód zsánerű Life TV-t.

A Life TV ebben a tévés évadban kezdett teljes megújulásba, kapott új arculati elemeket, és rengeteg új műsort, az eddig teljesen noname brand elkezdte elfoglalni a hirdetőtáblákat, és nehezen lehet most úgy YouTube-videókat nézni, hogy ne jönne velünk szembe Szulák Andi és tolná a képünkbe beszélgetős műsorát a megújuló csatornán.

Ezt takarja a saját gyártás megtolása: beszélgetős műsorokat hoznak viszonylag nagy nevekkel, és elég szép számmal. Szórakoztató talkshow-nak ígérik a Szulák Andrea-féle Nyugi, köztünk marad című beszélgetős műsort, az ex-TV2-s Várkonyi Andrea pedig Női titkok címmel megy majd heti egyszer adásba, értelemszerűen női témákkal a főszerepben. Esztergályos Cecília és Karda Bea viszik majd az elképesztően pocsékul elnevezett Old(s)cool nevű tanácsadós műsort (de komolyan, zárójel nélkül meg zárójellel se jön ki a poén). Ezt a címet próbálja meg felülmúlni a Borjour című borászati műsor (???????), a Hello Hollywood pedig filmes magazinműsor lesz Návai Anikó és Vastag Csaba vezetésével.

A Life után az Ozone-t tervezik megújítani, a Big Picture tévés konferencián azt ígérték, hogy ez hasonló saját gyártásos kontentlavinával történik majd meg, de a természet, mint a csatorna alaptémája, marad.

Kaszát kapott az Amerika Huangjai

Hat évadig tartott

Hat évad után kaszálta el az ABC az eredetileg Fresh Off the Boat címen futó vígjátéksorozatát. Az itthon a Comedy Centralon Amerika Huangjaiként vetített széria utolsó epizódjai a jelenlegi évad 14. és 15. részei lesznek, amelyek február 21-én kerülnek adásba az ABC-n, egy órás különleges sorozatzáróként. Ez valószínűsíthetően az egyre csökkenő nézettségnek is köszönhető.

Képtalálat a következőre: „fresh off the boat”

Nem régen jelentették be, hogy a sorozat spin-offot kap, amely egy, a sorozatból ismert Eddie-vel egy iskolába járó lány indiai családja áll majd a középpontban. A lány és családja a Fresh Off the Boat egyik részében kerülne bemutatásra átvezetésként, ezt az epizódot még nem forgatták le. 

 

Még több Exathlon Hungary és Észbontók jön

A Big Picture televíziós esemény fontosabb híreiről

A héten megrendezésre került az idei Big Picture, amin a magyar televíziópiac szereplői reprezentálták magukat, terveiket a jövőre, illetve próbálták fényezni magukat, amennyire csak lehetett. Jelen volt többek között a Viacom, a Sony, az AMC, a TV2 és az RTL is, utóbbi rengeteg újdonságot jelentett be 2020-ra, ezekről már külön cikkben írtunk korábban a héten.
Képtalálat a következőre: „észbontók”

A Viacom (Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Paramount Channel) legfontosabb híre egy már általunk szintén korábban megírt lépés, melynek során a Nickelodeon cseh nyelvű változatával közös magyar adásváltozatot különválasztják, a brand erősségéből is kifolyóan. Ezzel a Nickelodeon lesz az első olyan nemzetközi védjegyű gyerekcsatorna, amelyre magyar feliratos promóciós anyagok készülhetnek. Emellett kiemelték még portfóliójuk nézettségi sikereit is, a kisebb csatornáik egyre inkább erősödnek.

A Sony legnagyobb bejelentése egyértelműen az az ad sales megállapodás, melynek során átkerülnek az Atmediától az R-Time-hoz, így a jövőben az R-betűs ügynökség értékesíti majd az AXN, Viasat3, Viasat6, Sony Movie Channel és Sony Max csatornák reklámidejét. Ez azért is fontos az R-Time számára például, mert ezzel az előnnyel már ők válnak a piacvezető média kereskedőházává. Emellett lesz majd új Észbontók, Ide süss!, de mindjárt indul a Lakástalkshow új évada is.

Az AMC a sportműsorait akarja megtolni a Sport1-en, inkább ezt nyomatta a nyilvánosságnak, de alapvetően a legfontosabb történés, hogy az elég sok ideje premiertartalmat már nem kínáló ifjúsági csatornájuk, a Megamax megszűnik majd. A Megamax a Minimax nagytestvéreként indult el anno, de nem nagyon jutott rá tartalom, és elég nehezen tudta tartani az egyre telítettebb magyar gyerektévés piacon a lépést versenytársaival. A piacon azóta elindult a TV2-féle KiWi TV, az MTVA-féle M2 gyerekcsatorna, a Viacom-féle Nicktoons, de egyre jobban konfrontálódik a Megamax-szal célcsoportban a Cartoon Network warneres kisöccse, a Boomerang is.

A TV2 Csoport nagyon igyekezett azt hangoztatni, hogy a kábelportfóliójuk egyre erősödik, a Bezár a bazár!-t, illetve az Exathlon Hungary-t is berendelte következő évadra. A Fuss, család, fuss nem kapott új szezont a vártnál rosszabb nézettség miatt, viszont lesz új fogócskás vetélkedő Catch! Úgyis utolérlek címmel, illetve jövőre is lesz majd Sztárban sztár leszek!, az nagyon bejött a nézőknek idén. Ahogy írtuk, lesz napi magyar sorozat is novembertől, Mintaapák címmel.

Március végétől több európai országban is lesz Disney+

A bejelentéshez videót is csatoltak

Egyelőre a nyugat-európai piacra lép be jövőre a Disney univerzális streaming szolgáltatása, a Disney+. Az Államokban novemberben elstartoló platform március 31-től már Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban is előfizethetővé válik. A magyar piacra amúgy 2021 második felében tervezik a belépést, nekünk még várnunk kell.

Maszkos énekesekkel támad jövőre az RTL

Szemezgettünk az RTL Klub 2020-as kínálatából

Kolosi Péter, az RTL programigazgazója mutatta be az idei Big Picture-ön főcsatornájuk jövő évi kínálatának gerincét. Az országos kereskedelmi csatorna már most jó sok új produkciójának tervét szétkürtölte, ezeken most megpróbálunk végigmenni.

the_masked_singer_s02e01_still.jpg

Hivatalosan is lesz jövőre is X-Faktor, a nemzetközi licensz alapján elkészült tehetségkutatónak ez már a tizedik szezonja lesz. Ez nem nagy csoda, mivel a jelenlegi évad eddigi részei már sorra hozzák a nézettségi rekordokat. Ezen kívül azonban az RTL számos új formátummal, sorozattal és vetélkedővel erősít 2020-ban.

Az egyik ilyen a már régebb óta emlegetett Bátrak földje, amely telenovellaként napi bontásban kerül majd adásba. A telenovella annyiban tér el a klasszikus barátokköztös szappanoperától, hogy egy baromi hosszú kerek történet, tehát van eleje, közepe és vége is. Az RTL a Drága örökösök után látta meg ebben a formátumban a siker lehetőséget, a Barátok közt korábbi producerének, Kalmár Tamásnak a sorozata lesz. A Kiegyezés korában játszódik majd, az RTL az alábbi rövid szinopszist csatolta hozzá:

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil