Televerzum

Teljesen magyar nyelvű lesz a magyarországi Nickelodeon

Eddig a cseh adásváltozattal osztozott a képsáv

2019. november 06. - lewiee

A Viacom világszerte használt gyerekcsatornás brandje, a Nickelodeon Magyaországra 1998-ban érkezett, akkor még programblokk formájában a '90-es évek egyik rövidéletű kábelcsatornájára, az Msatra. Miután az 1999-ben megszűnt, a különálló kábelcsatornaként jelent meg a piacon, ekkor kezdett el itthon kiélesedni a televíziós piaci verseny.

Képtalálat a következőre: „spongebob squarepants”

Az AMC (akkor Chello) csatornája, a Minimax, a Turner-féle Cartoon Network és a kezdetben Fox, majd Disney tulajdonú Fox Kids riválisaként kezdte meg sugárzását, azóta a gyerekcsatornák piacán is jelentős átalakulás ment végbe. A Fox Kids például előbb Jetix, majd Disney Csatorna lett, a Turner elindította a Cartoon Network mellett Boomerang nevű csatornáját, amely kezdetben régebbi rajzfilmekből szemezgetett, majd többször is újrapozicionálták. Ott volt még az azóta eltűnt KidsCo, a kisebbeket megcélzó JimJam, az AMC hamarosan megszűnő másik csatornája, a Megamax, illetve a Nickelodeon jelenleg is futó testvércsatornái, a Nick Jr. és a Nicktoons.

A Nickelodeon a 2000-es években még sok kábelszolgáltatónál nem volt elérhető versenytársaival szemben, elterjedésével párhuzamosan azonban jelentős nézettségre tett szert a 4-14 éves korcsoportban, mára pedig évek óta messze a legnézettebb ilyen jellegű tévécsatorna. Ez már nem is kérdés, a Viacom pedig részben ezért is tervezi egyre nagyobb erőbefektetéssel megtolni a márkát itthon.

A gyerekcsatornák piaca azért is érdekes itthon, mert nemzetközi szereplők mozgatják, amelyeknek a legtöbbnek itthoni székhelye sincs, így a Turner és a Disney is csak kisebb pár emberes lokalizációs irodákat tart fent Budapesten. A lokalizált, itthoni adásváltozatok sokszor közösek a régióban található más országokéval, a Cartoon Network román és cseh adásváltozatával osztjuk meg például a magyart. Ez annyit tesz, hogy egy közös videósávot játszanak ki az országoknak, amelyekre minden ország rápakolhatja a saját nyelvét, így például a Londonból kiküldött közép-kelet-európai Cartoon Network román, cseh és magyar nyelveken fut, az adást az Egyesült Királyságban szerkesztik, egyedül a reklámok videóanyagai térnek el. Ennek velejárója, hogy a saját nyelvű feliratokat, illetve ebben az esetben az időpontokat is el kell hagyni a csatornán leadott promóanyagokban és műsor közben, hiszen Románia még másik időzónába is esik.

Hasonló megoldásokkal operál a cseh-magyar Disney Csatorna, a fél világgal közös képsávon futó Boomerang és a legyel-magyar-román-bolgár-cseh Nicktoons is, valamint egy ideje már a Nickelodeon is. 2010-ben a magyar Nickelodeon fél Európával közös videósávot kapott, úgynevezett "common feed"-et, amelyből 2012-ben kiválasztotta a magyar és a cseh adásváltozatot. 2012 óta a magyarországi adó így megosztottan üzemel a cseh változattal, azonban a régió kiváltképp erős számainak köszönhetően most a Viacom a régióban is rendhagyó lépésre szánja el magát: a Big Picture televíziós szakmai konferencián bejelentették szándékukat, mely szerint a magyar adásváltozat önálló útra tér.

A Viacom döntésével így a Nickelodeonon láthatóak lesznek majd lokalizált promók, pop-upok és end squeeze-ek is, a csatorna teljes mértékben saját videó- és hangsávra kerül majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://televerzum.blog.hu/api/trackback/id/tr9015292640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása