A Netflix-filmek szuperhősök helyett Scorsese-t hoznak a mozikba

Beszélgetés a Netflix filmes fejesével a filmgyártásról

2019. november 10. - lewiee

A Netflix nagyon rákészül arra a piaci változásra, ami a következő hónapokban megy végbe, mivel több versenytársa is indul egyszerre az eddig monopolhelyzetben lévő szolgáltátásnak. Az új versenytársak mögött hollywoodi óriás fimgyártócégek állnak, ami pedig azt jelenti a Netflix számára, hogy pl. a Disney és a Warner tartalmai lépcsőzetesen lekerülnek a platformjukról, ami jó nagy részét teszik ki a filmes és sorozatos kontentkönyvtáruknak.
Képtalálat a következőre: „scott stuber”
Scott Stuber

Azt persze, hogy egyszer ezt meglépik majd a filmóriások a Netflixnél már tudják egy ideje, készültek is rá tudatosan, és évek óta egyre több és több saját gyártású sorozattal építgetik a saját brandjüket, hogyha eltűnnek a Marvel- és DC-filmek, akkor legyen miért maradnia az előfizetőknek, legyen valami, amit csak náluk kaphatnak meg. Az első ilyen sorozat a House of Cards volt, azóta pedig elképesztő tempóban termelte ki az újabbnál újabb, különbözőbbnél különbözőbb alkotásokat a Netflix, és az Emmy-jelölések toplistáján is az első helyért versenyeznek minden évben az HBO-val.

A streaming szolgáltatás piaci modelljéről, a mozikkal való együttműködés stratégiájáról beszélt egy órás beszélgetésben egy New Yorkban megrendezésre kerülő konferencián Scott Stuber, a Netflix filmes vezetője, és Ron Howard, aki a filmgyártásban dolgozik. Ezek mellett azt is megvitatták, hogy Stuber pontosan mi alapján ad zöld utat egy sorozat- vagy filmötletnek. A beszélgetés nagy részében Stuber mondta el véleményét, Howard inkább moderátorként funkcionált.

A páros már korábbról ismeri egymást, Stuber még a Netflix-éra előtt a Universalnál dolgozott, Howard pedig az Imagine Entertainmentnél, a két filmgyártó cég pedig szerzdődéses alapon dolgozott együtt. Stuber össze is hasonlította rögtön a beszélgetés elején a két stúdiónál betöltött executive pozícióját, azt mondta: "Hiszek a fair, igazságos viselkedésben. Amit ebben a cégben [a Netflixben] annyira szeretek, hogy hogyan van felépítve. Amikor szerződéseket kötünk és döntéseket hozunk, teljesen más módon tesszük azt [mint a hagyományos nagy stúdiók]. Van egy különleges modellünk. Ha filmet csinálunk, a fizetőeszközünk a siker."

A Netflix általában elemzi az adott filmes előző munkáit és összeveti azt azzal, milyen nagyságrendű összeget kellene elkölteni a projektjének megvalósítására.

"Az egész piacot a tehetségek határozzák meg, és a tehetségeknek jól kell érezniük maguka nálunk - elégedettnek spiritiálisan a munkájukkal, illetve anyagilag érezniük kell a tiszteletet és bizalmat, amit megérdemelnek tőlünk." - mondta Stuber - "Minden megbeszélünk a filmeseinkkel." - majd arról beszélt, hogy minden adatot rendelkezésre bocsátanak a nézettséget illetően a pénteki premier utáni mérésektől egészen a heti és havi kimutatásokig.

"A barátaim, akik más stúdiókat vezetnek, mindig azt mondják 'Nem érzed mázlinak, hogy nem kell már foglalkoznod a nézettség állandó figyelésével?'. Erre én azt mondom 'Dehogynem. Csak nem nyilvánosan, hanem cégen belül tesszük.' Én is látom az adatokat, ugyanúgy izgulok és idegeskedek, amikor péntek esténként írok a kollégáimnak, hogy 'Hogy állunk?'"

Howard a mai napig az Imagine-nál dolgozik, a Stuberrel a Hillbilly Elegy című filmen dolgoznak most együtt. A Universal-tól való elválásuk után társakat kerestek, akik felkarolják projektjeiket, a Hillbilly-re többen is pályáztak, hogy segítenének benne, végül a Netflix ajánlata lett a nyerő.

A Netflix újabban igyekszik filmejivel a mozikba is betörni ez pedig állítása szerint igen nehézkes, azért is, mert a mozikasszáknál újabban túlnyomó részben csak remake-ekkel és folytatásokkal lehet sikert aratni, itt viszont a Netflix abból a hátrányból indul, hogy nincs filmes könyvtára. "Nem csinálhatunk Jurassic Parkot, nem csinálhatunk Bosszúállókat... az egyetlen jó lehetőséget olyan filmesek és színészek adják, akiket az emberek ismernek és szeretnek. Ron Howard, Martin Scorsese, Will Smith. Ezekre azt mondod, 'Oké, ők már csináltak olyat, amit élveztem. Tudom, hogy jók.'"

A Netflix szolágltatásán lévő nézettségi adatok vizsgálásáról Stuber annyit mondott, hogy kevésbé Big Brother-szerű, mint azt sokan gondolnák. "Nem tudjuk ki van egy adott fiók mögött. Nem tudok olyanokat, hogy egy hetven éves asszony az angliali Liverpoolból a Riverdale-t vagy más amerikai tinisorozatokat nézne. Nem ismerem őt.  Érdekemben sem áll, hogy számára reklámozzak egy ilyen műsort." Ehelyett szerinte az a cél, hogy célirányos reklámozás helyett mindenki megtalálja a szolgáltatásukon azt, ami neki való, egy olyan mozaikot teremtsenek, amivel a Netflixet kicsit mindenki magáénak érezheti.

A bejegyzés trackback címe:

https://televerzum.blog.hu/api/trackback/id/tr6615299904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.