Az NBC is beszáll a streaming-háborúba

Más utat választottak, mint a Netflix vagy az HBO

2020. január 17. - lewiee

Azt már egy ideje lehet tudni, hogy az NBCUniversal is beszállna a streaming-előfizetőkért folyó küzdelembe, ahogy azt több konkurens médiaóriás is megtette és készül megtenni, mint a Disney, a Warner és az Apple. Az NBC piaci modellje ellenben más lesz, mindenki számára ingyenes platformot készítenek, amelyen reklámokat helyeznek el, illetve prémium szolgáltatásként a reklámoktól mentes felületért havidíjat lehet fizetni majd. A mostani befektetői konferencián az NBC sok elképzeléséről lerántotta a leplet.

nbc-peacock-free-content.jpg

Az olimpiai játékokat tervezik nyitóeseménynek, így az országos szintű elstartolást július 15-ére tervezik, de már áprilisban is elérhetővé válik a szolgáltatás az amerikai Xfinity-előfizetők számára. A Peacock névre elkeresztelt NBC-platform lesz a 2020-ban kibontakozó streaming-háború egyik utolsó érkezője, júliusra így a tartalmak az Egyesült Államokban már a Disney+, az Amazon Prime Video, a Netflix, a Hulu, az AppleTV+ és az HBO Max mellett a Peacock-on oszlanak majd el.

Mivel már csak 190 napunk van Tokióig, büszkén mondhatjuk, hogy kezdődjenek a játékok.

- üzent hadat Mike Tirico sportkommentátor versenytársainak.

A közel két órás, befektetők számára rendezett eseményt a megjelent sajtósok úgy értékelték, hogy az elmúlt évek legkellemesebb befektetői műsorát dobták össze, olyan nagy nevekkel, mint Tina Fey, Jimmy Fallon és Seth Meyers.

A Comcast tulajdonában lévő NBCUniversal-szolgáltatás hirdetésekkel tarkított változata a Comcast-előfizetők számára teljesen ingyenes lesz, mindenki más számára pedig csupán 5 dollárba kerül majd. A prémium változatért, amelyen nem kell hirdetéseket végigülni, már minden esetben fizetni kell: a Comcast-előfizetők számára itt is kedvezményes, 5 dolláros havidíj ellenében, mások számára pedig havi 10 dolcsiért lehet majd használni.

A prémium változat egyébként jóval több tartalmat kínál majd, többek között a régebbi Office-részeket, a Battlestar Galactica epizódjait, a Saved by the Bell és a Punky Brewster felélesztését, illetve Fey új vígjátéksorozatát, a Girls5Eva címűt is prémium-előfizetőként lehet majd nézegetni. Az eseményen kiemelt szerepet kapott a piaci modell előnyeinek ismertetése is, amely az NBC szerint egyedülálló, és így hiánypótló jellegű, a hirdetőknek ugyanis egyre kevesebb lehetőségük van sorozatokon és televíziós műsorokon keresztül eljutni az emberekhez.

Ez valóban így van, a Peacock pedig ebben erős, hogy bár nincs sem Trónok harca, sem Star Wars-sorozat a tarsolyában, ezzel a piaci modellel jóval gyorsabban elterjedhet, és ebben segíti a remek időzítés, az általában elképesztő nézettségeket szállító olimpiai játékok közvetítése, illetve számtalan klasszikus sorozat és ki tudja, az új exlúzív sorozatai is okozhatnak még meglepetéseket. Az NBC felismerte, hogy az egyre telítettebb streaming-piacon milyen piaci rések betömésével és igények kiszolgálásával maradhatna talpon egy általuk elindított új szolgáltatás, a kérdés már csak az, hogy hogyan működik ez majd a gyakorlatban.

A bejegyzés trackback címe:

https://televerzum.blog.hu/api/trackback/id/tr6215413892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.