"Ez egy történelmi pillanat" - az NBCUniversal is beszáll a streamingbe

Más megközelítést alkalmaznak majd Steve Burke szerint

2019. október 25. - lewiee

A Comcast csütörtöki negyedévet záró rendezvényén Steve Burke értékelte a cég eredményeit és vázolta fel a jövőben történő változásokat, amelyek alapjaiban rengetik majd meg a piacot. A reklámtámogatású üzleti modellt képviselő, NBCUniversal által indított streaming szolgáltatás 2020 áprilisában indul majd útjára, Peacock néven, egyfajta válaszként a változó tartalomfogyasztási szokásokra, és lehetőség az NBC-nek arra, hogy releváns versenyzője maradjon az épp átalakulóban lévő televíziózásnak. Burke elmondta azokat a vonásokat is, amik megkülönböztetik a cég piaci stratégiáját a szintén most streaminges bizniszbe fogó Disney-től és Warnertól: az egyik ilyen, hogy ők szolgáltatásuk elindításával párhuzamosan nem törekednek majd minden áron arra, hogy felbontsák tartalmaik forgalmazási szerződéseit harmadik felekkel.

Képtalálat a következőre: „steven burke nbc peacock”

"Nem ugyanaz a taktikánk, mint a Netflixnek és a Netflixet üldöző többieknek." - mondta Burke a Wall Street elemzőinek. - "Egy már létező rendszerhez tartoznánk inkább, amely reklámalapú." A piaci modell szerint - ami szerint a Peacock működne - a tévéelőfizetéssel (Sky/Comcast csomaggal) rendelkező nézők ingyenesen böngészhetnének a tartalmak között, a szolgáltatás ebben a formában reklámokkal is operálna, hasonló módon, mint az itthoni RTL Most (amelyhez még televíziós előfizetésre sincs szükség). Aki reklámmentes formában szeretné használni a szolgáltatást, annak előfizetői díj ellenében erre is lehetősége lenne.


Burke szerint ez a lépés a felforrósodó havidíjas szolgáltatások versenyében kifejezetten logikus. A fogyasztóknak egyre több havi előfizetéssel kell rendelkezniük, mert a tartalmak egyre jobban megoszlanak majd a platformok közt, sem a Disney, sem a Warner sorozatai és filmjei nem elérhetőek már a Netflixről, mindketetten saját szolgáltatást indítanak, így már három előfizetésre van szükség ha a valaki ugyanazokat a műsorokat akarja nézni, amelyeket korábban egy netflixes havidíjért meg tudott tekinteni.

A televíziós hirdetési lehetőségek a streaming-verseny élesedésével egyre ritkásabbak, Burke szerint lassan piaci rést hagynak maguk után, az NBC-é pedig az a szolgáltatás lehet, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy megjelenjenek egy ilyen platformon is. Azt is elmondta, hogy a népszerűsítés könnyebb lesz így - "Szerintem sokkal gyorsabban teszünk szert nagyobb közönségre, mint akármelyik előfizetéses szolgáltatás."

Burke arról is biztosított mindenkit, hogy az NBCU "továbbra is elad majd más cégeknek is". Példaként felhozta az HBO-val kötött megállapodást, amelynek értelmében a Universal filmjeit terjesztheti a Warner-márka. A Peacock kínálatában lesznek majd kifejezetten oda készülő, illetve más exklúzív tartalmak - így a Netflixtől nem kevés pénzért visszavásárolt Office 2021-től -, emellett pedig máshol is megtalálható sorozatok és filmek is.

Képtalálat a következőre: „peacock streaming”
A Peacock jelenlegi kezdőlapja

Az NBCU fejese elismerte, hogy a verseny most nagyon kiélezett, és mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki most be akar szállni ebbe a versenybe. "Most a három legnagyobb médiacég - a Disney, a Time Warner [már WarnerMedia] és az NBCUniversal is - platformokat indítanak. Ez egy történelmi pillanat, amely sok embert nagyon, nagyon kompetitívvá és agresszívvá tesz. Ugyanakkor úgy gondolom, elkerülhetetlen az ezután következő belassulás, elcsendesedés a piacon, miután megalapozódtak az új piaci viszonyok."

Burke azt is elmondta, hogy nem készülnek nagyobb reklámkampánnyal az indulás előtti hónapig a Peacock elstartolását illetően. A Peacock elindulása után készülnek majd megtolni azt, a nyári olimpiai játékok idejére, amikor pár stabilan fut a szolgáltatás. Az Államokban az olimpiai játékok - általában rekordnézettséget hozó - közvetítési jogai az NBC-nél vannak, ez pedig Burke szerint tökéletes alkalom lesz arra, hogy reflektorfénybe helyezhessék a pávás platformot.

Az új szolgáltatásra már jópár sorozat berendelésre került, az Office és a Városfejlesztési osztály mellett új sorozatok is szép számmal helyet kapnak, lesz köztük új Battlestar Galactica és az NBC-ről költöztetett már futó műsor is. Emellett a Comcast az európai Sky-al is komoly műsorgyártási terveket szövöget, ezek a sorozatok is a Peacock-on landolhatnak majd.

Nemzetközi piacra a Peacock nem úgy néz ki, hogy a közeljövőben lép majd, a piaci modell ezt kevésbé teszi lehetővé, így Magyarországon más platformokon jelenhetnek majd meg az ide felkerülő eredeti tartalmak.

A bejegyzés trackback címe:

https://televerzum.blog.hu/api/trackback/id/tr1315262068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.